Zwalcz niebezpieczny niedobór żelaza!

Niedobór żelaza to najbardziej rozpowszechniony niedobór żywieniowy. Chorują na niego głównie panie, wystawione na stratę tego potrzebnego pierwiastka wraz z comiesięczną menstruacją. W moim artykule postaram się przekazać Ci, jak uchronić się przed tym groźnym problemem i zapewnić sobie optymalny poziom żelaza w ciele.

Żelazo jest niesamowicie potrzebnym mikroelementem. Umożliwia ono transport tlenu do tkanek, odżywiając całe ciało. Jest także istotnym składnikiem licznych enzymów, a także zapewnia doskonałą odporność. Najważniejsze objawy jakie prowokuje niedobór żelaza to generalne osłabienie organizmu: zanik kondycji, pozbawione zdrowia włosy, łamliwe paznokcie. Przewlekły niedobór żelaza doprowadza do poważnej anemii, która naprawdę zagraża życiu! Anemia to bardzo ciężka choroba, jej leczenie nie zalicza się do najprostszych i jak zawsze – dużo prościej jest zapobiegać jej u podstaw.

Jak zatem zagwarantować sobie wymaganą dawkę tego cennego pierwiastka i uniknąć ryzyka, jakie wywołuje niedobór żelaza? Rozsądna dieta na pewno nie wystarczy – mimo że żelazo jest rozpowszechnione w pokarmach roślinnych i zwierzęcych, nie jest łatwo absorbowane. Zwłaszcza żelazo roślinne stanowi niewystarczającą pomoc, i dlatego wegetarianie muszą serio wykorzystać możliwość jego suplementacji. Najlepszym sposobem jest pobieranie żelaza w postaci suplementów diety. W takiej formie, żelazo jest sprawnie wchłaniane i szybko wykorzystywane przez organizm. Warto jednakże pamiętać, iż żelazo jest silnym przeciwnikiem cynku, więc suplement-ując żelazo, należałoby pamiętać o dostarczaniu także tego drugiego mikroelementu.

Witamina C również pozytywnie wpłynie na absorpcję żelaza. Używając wspomniane tutaj produkty na długo odsuniesz od siebie ryzyko, które prowokuje niedobór żelaza. Skorzystaj z moich rad, a utrzymasz świetną witalność i zdrowie!