Sens posiadania własnego loga

Otóż pytanie: czy każda firma powinna posiadać własne logo? Bez wątpienia nie każda. Ale każda, która chce być rozpoznawalna na konkurencyjnym rynku. Nie chodzi tu tylko o prestiż, ale też o budowanie własnego wizerunku i marki.

Co daje posiadanie własnego logotypu? Przede wszystkim zmienia sposób w jaki na naszą firmę patrzą nasi klienci. Przestajemy być anonimowym przedsiębiorstwem jakich wiele, a stajemy się “tą właśnie firmą”. Spójrzmy na kilka bardziej znanych: Coca-Cola, IBM, Apple, Tic-Tac. Przechodząc między półkami w supermarkecie większość ludzi wierzy, że produkt rozpoznawalny jest lepszy, jest to powszechnie znane zjawisko, nie tylko specom od reklamy. Ale logo to coś więcej, swego rodzaju logo mają nie tylko firmy, mają artyści, miewają blogerzy. To specyficzny podpis, który gwarantuje wysoką jakość. Bo w końcu kto by się podpisywał pod czymś nic nie wartym. Oczywiście nie wystarczy samo logo, należy też zapracować o wizerunek i wypracować dla niego wartościową markę.