Fotografia, grafika, rzeźba-medium.

Sztuka i reklama ,reklama i sztuka stawiane zazwyczaj na przeciwległych biegunach; sztuka brzydzi się reklamą, reklama spogląda z politowaniem na sztukę, w rzeczywistości mają przynajmniej kilka wspólnych mianowników. Umysł, w którym rodzi się dobry pomysł to punkt wyjścia dla każdego udanego projektu zarówno z dziedziny reklamy jak i sztuki.

Fotografia to dziś dziedzina tak ogólnodostępna, że wydaje się nam, że wszystko zostało już o nie powiedziane, że nie może nas już niczym zadziwić. Fotografia ma dziś tak wiele odsłon: fotografia reklamowa, fotografia mody, fotografia kreacyjna, fotografia artystyczna, to tylko kilka jej kierunków, w których , podobnie jak w projektowaniu graficznym, myśl staje się najważniejszym czynnikiem decydującym o oryginalności powstającego zdjęcia, a powiedzenie, że zdjęcie rodzi się w głowie jest jak najbardziej prawdziwe.

grafika to proces, na który składa się proces myślowy i umiejętności manualne. Projektowanie stron www, tworzenie logotypów czy też ciekawa, przykuwająca wzrok ilustracja wymaga nie tylko biegłości warsztatowej ale, też czy może raczej przede wszystkim ciekawego pomysłu na projekt. Z drugiej strony na nic się zda nawet najlepszy pomysł, jeżeli nie będziemy potrafili przetworzyć go w dobrze wyglądający, intrygujący projekt.

Artysta fotograf to twórca, którego warsztat cały czas ewoluuje ( w porównianiu z innymi dziedzinami sztuki). Tradycyjna czarno-biała i kolorowa, fotografia cyfrowa to narzędzia dające kolosalne możliwości wymagające od artysty ogromnej dyscypliny myślowej, aby w jego pracach forma nie przerosła treści.
Artysta rzeźbiarz i jego rzeźby, obiekty, instalacje, podobnie jak grafik czy fotograf ma we wspólczesny świecie o wiele szersze grono widzów; telewizja, internet stały się swoistymi marszandami sztuki.

Fotografia, grafika, rzeźba to dziedziny zarazem sztuki i reklamy, a granica ich przynależności zdaje się już zacierać. Ewolucja ta będzie postępować gdyż odbiorca staje się coraz bardziej świadomy, coraz bardziej wymagający. Jego oczekiwania ca ły czas rosną wymuszając tym samym na twórcach sztuki i reklamy coraz większą elastyczność myślową, coraz szersze pojmowanie funkcji komunikcacyjnych jakie te dwie dziedziny życia niosą ze sobą.